Bob-campagne 15 jaar: aantal drankrijders gehalveerd

De nieuwe Bob-campagne ‘Ben je Bob, zeg het hardop’ is vanaf volgende maand te zien op televisie, radio, online en langs de weg. De eerste Bob-campagne begon 15 jaar geleden. Sindsdien is het aantal overtreders die met alcohol op achter het stuur kruipen, meer dan gehalveerd.

De overheid wil het instrument daarom blijven inzetten, zegt minister Melanie Schultz van Haegen: “Naast handhaving en educatieve maatregelen, blijf ik samen met de partners Bob inzetten om het rijden onder invloed terug te dringen.” De nieuwe campagne start op 15 december en duurt tot half maart.

Populair

Nederland begon in 2001 met de campagne onder de slogan ‘Bob jij of Bob ik?’. Die vraag werd zo populair, dat deze in de Dikke van Dale is opgenomen. Dat de boodschap bij automobilisten is aangekomen, blijkt uit de cijfers: in 2002 had nog 4 procent van de gecontroleerde automobilisten te veel alcohol op, in 2015 was dat 1,7 procent…….Lees verder op verkeerspro.nl

×

 

Hi!

Klik hieronder op onze klantenservice chat en stel je vraag!

× Stel je vraag